Сб, 26.11.2022, 23:49

Шепетівський МНВК

Календар
«  Листопад 2022  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
Наше опитування
Яка професія Вас найбільш приваблює?
Всього відповідей: 135
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Профорієнтаційна робота

ПАМ'ЯТКА ОБИРАЮЧОМУ ПРОФЕСІЮ

1. Вибір професії - складний і відповідальний крок у твоєму житті.

2. Не надавай вибір своєї майбутньої професії нагоді.

3. Користуйся інформацією професіоналів.

4. Професію треба обирати свідомо, з урахуванням своїх здібностей, внутрішніх переконань (тільки байдужі йдуть куди доведеться), реальних можливостей, зваживши всі «за» і «проти».

З ЦІЄЮ МЕТОЮ:

• Вивчи глибше самого себе: розберися в своїх інтересах (що тобі цікаво на рівні хобі, а що може стати професією), схильності, особливості свого характеру і фізичних можливостях.

• Подумай, які у тебе сильні і слабкі сторони, головні і другорядні якості.

• Ознайомся з професіями, які відповідають твоїм інтересам і здібностям. Прочитай більше книг, статей, журналів. Окресли попередньо избираемую професію або групу споріднених професій.

• Поговори з представниками обраних професій, постарайся побувати на робочому місці цих фахівців, ознайомся з характером і умовами праці. Продумай, як, де і коли можна спробувати свої сили в цій справі практично і - дій!

• Ознайомся з навчальними закладами, в яких можна здобути обрану професію.

• Зістав свої особисті якості і можливості з характером тієї професії, яку ти вибрав.

• Прийнявши рішення, не відступай перед труднощами. Будь наполегливий у досягненні намічених цілей.

 

Рекомендації батькам з профорієнтації

1. Інформацію про професійні плани дитини можна одержати тільки в ході відвертої розмови з нею, ні в якому разі не на бігу. Найкраще завести розмову як би «до речі». При цьому намагайтеся проявляти терпіння, такт і щиру зацікавленість.

2. Якщо старшокласник не може чітко сформулювати свої плани, треба спробувати зрозуміти, з чим це пов'язано.

3. Корисно запропонувати дитині попрацювати на осінніх або зимових канікулах, вибравши якесь конкретне заняття.

4. Якщо Вас засмучує професійний вибір дитини, не відмовляйте його і не забороняйте йому щось категорично. Намагайтеся з'ясувати, на чому грунтується його вибір.

5. Якщо старшокласник тільки мріє, а нічого не робить, треба допомогти йому скласти конкретний план, обговоривши, скільки часу у нього є і що необхідно встигнути.

6. Допоможіть своїй дитині підготувати «запасний варіант» на випадок невдачі на обраному шляху. Немає проблем у тих мам і тат, чиї діти з ранніх років мріють про кар'єру лікаря, космонавта чи юриста і з завзятістю вивчають підручники, готуючись до вступу у вуз. Втім, за запевненнями фахівців, таких дітей меншість, набагато більше тих, у кого вибір професії викликає серйозні сумніви і труднощі. Що робити батькам у такій ситуації? Розгортати серйозну профорієнтаційну роботу! Причому питання про те, куди піти вчитися, краще починати вирішувати ще у 8-9-му класі.

НОВИНИ ПРОФОРІЄНТАЦІЇ

В листопаді 2020 року у Києві відбувся круглий стіл «Профорієнтація та/чи успішна кар’єра», присвячений питанням професійної орієнтації молоді. Проблему дисбалансу попиту та пропозицій на ринку праці через відсутність своєчасної професійної орієнтації молоді, механізмів поєднання зусиль соціальних партнерів та шляхи поліпшення цієї роботи під час проведення круглого столу аналізували представники Київського молодіжного центру, Ради з питань професійної орієнтації населення при Кабінеті Міністрів України, аналітичних центрів, кадрових порталів, громадських організацій, ЗМІ. Так, зокрема було наголошено, що проблема профорієнтації дуже впливає на стан ринку праці й на ті проблеми, які є зараз. За словами директорки Київського молодіжного центру Анни Куценко, лише 10% населення України любить свою роботу (за результатами дослідження Інституту Геллапа), а майже 52% молоді працюють не за фахом (дані Держстату), марнуючи при цьому свій час і кошти під час отримання професії.  Також вона підкреслила, що запровадження на місцевому рівні профорієнтаційних програм дасть змогу молодим людям, незалежно від їх матеріальних можливостей та сімейних обставин, розширювати знання про світ професій та віднайти своє місце у ньому. «Кожного року, коли публікуються результати вступних кампаній, ми бачимо, що молоді люди вступають на філологію, економіку, юриспруденцію, при тому, що роботодавці публікують абсолютно інші вакансії. Роботодавці потребують спеціалістів із продажів, айтішників, маркетологів, адміністративний персонал. Одна з найбільших проблем сучасного ринку праці – тотальна нестача спеціалістів з виробництва і робітничого персоналу. Молодь не хоче йти на такі спеціальності, хоча наразі роботодавці готові платити таким спеціалістам абсолютно конкурентні зарплати порівняно з європейським ринком», – сказала аналітик порталу hh.ua Юлія Дрожжина. Так, за її словами, у 2020 році спеціалістів з продажів потребували 18% роботодавців, фахівців з телекомунікацій та IT – 14%, 9% – з маркетингу, по 6% роботодавців шукали адміністративний персонал та спеціалістів з виробництва, по 5% потребували фахівців з транспорту, бухгалтерського обліку, робітничий персонал. Такий дисбаланс попиту від молоді та пропозицій від роботодавців, за словами експерта, призводить до того, що після випуску з університетів 44% випускників ЗВО працюють не за фахом, 29% працюють за фахом, лише частково пов’язаним з отриманою спеціальністю, і лише 36% працюють за спеціальністю. Вона зауважила, що дуже багато пошукачів роботи хочуть знайти себе в професії, яка не відповідає отриманому у виші фаху, саме через те, що їх спеціальність за дипломом виявилася не затребуваною на ринку праці. І порівняно з 2019 роком, в 2020 на 120% зросла кількість таких пошукачів. Крім того, за її словами, зростає кількість бажаючих виїхати на роботу за кордон. «Це одна з проблем відсутності профорієнтації: людина отримала освіту, яка не затребувана у нас, не відповідає її здібностям, вона не може себе реалізувати і дивиться за кордон», – наголосила експерт. Як зазначив психолог Київського молодіжного центру Микола Нестеренко, профорієнтаційне тестування ще в школі дасть дитині змогу структурувати знання про себе і визначити сильні сторони, на які необхідно спиратися при виборі професійного напрямку. Також було наголошено, що кожні півроку в у столиці проходить молодіжний форум, присвячений пошуку своєї професії, до якого залучаються і роботодавці, де можна пройти і професійне тестування, індивідуальну чи групову консультацію, відвідати тренінги. Учасники круглого столу прийняли резолюцію з рекомендаціями щодо шляхів поліпшення та ефективної профорієнтаційної роботи з молоддю.

         

 

Батькам, учням та педагогам!

Корисне посилання: Освітній серіал "Працевлаштування і професійний розвиток незалежно від віку" https://osvita.diia.gov.ua/courses/employment

 

 

 

 

 

 

День Глобальної профорієнтації

22 жовтня 2019 року в Шепетівському МНВК пройшов День Глобальної профорієнтації, який мав за мету допомогти майбутнім випускникам у професійному самовизначенні.

Щорічно перед випускниками шкіл з поміж багатьох інших завдань, постає та потребує вирішення ще одне, не менш складне і дуже важливе – завдання вибору майбутнього професійного шляху. Це не легка задача з багатьма невідомими та питаннями «Ким бути?», «Яку професію обрати?», «До якого закладу поступити?», «Які іспити обрати?».

Фахівець центру зайнятості Бушинська Н.Ф. ознайомила учнів з розмаїттям професій, потребами ринку праці, основними кроками правильного вибору професії. Було проведено профорієнтаційні вікторини для учнів 10 класів.

Наталя Феодосівна також навчила користуватись «Платформою з профорієнтації та розвитку кар’єри», щоб перевірити свої здібності, індивідуально-психологічні особливості, аби – як результат - краще пізнати себе. Визначила основні аспекти, на які слід звертати увагу, обираючи той чи інший навчальний заклад. Провівши бесіду з учнями та проаналізувавши професійний вибір кожного з десятикласників, Бушинська Н.Ф. запросила всіх бажаючих відвідати центр зайнятості з метою пройти тестування професійного самовизначення та схильності до тієї чи іншої спеціальності.

Враховуючи потреби часу і попит на ринку праці ми хотіли донести до учнів, що і в Шепетівці є можливість навчатися, розвиватися та працювати. Тому, під час цього заходу, наші гості продемонстрували відеоматеріали про Шепетівське медичне училище, презентували Шепетівський професійний ліцей, ознайомили з умовами вступу та особливостями навчання, а також надали інформаційні та агітаційні матеріали.

У наш час, здобуття військової професії та проходження військової служби набуло актуальності та є досить престижним. Учні з задоволенням слухали, а згодом і задавали море питань до майора Шепетівського ОМВК Сташука І.В., який детально розповів випускникам про вступ та навчання у вищих військових закладах.

Представники Шепетівського відділу поліції майор Семенюк О.І. та Ярощук О.М. ознайомили з особливостями їх трудових буднів та надали можливість кожному учневі спробувати себе в ролі поліцейського, примірявши професійне екіпірування.

Продовжив День профорієнтації експериментальний обміну між групами. Наші педагоги підготували практично насичені майстер-класи, щоб кожен учень зміг себе відчути швачкою, кухарем, столярем, різблярем…

День пройшов на одному диханні, був інформативно та емоційно насичений. А ці зустрічі були актуальні та корисні для наших учнів, тому що праця завжди була, є і буде основою життя.

 

 

потрібно знати

 

Опанування професії — це перший крок у зайнятості учня після закінчення школи, важливість якого важко переоці­нити. При виборі навчального закладу слід звернути увагу на:

      рівень акредитації навчального зак­ладу;

      форму власності, розмір та умови оплати за навчання;

      форми навчання.

Відповідно до статусу вищих навчаль­них закладів встановлено чотири рівні ак­редитації (Закон України «Про освіту» ст.43):

      перший рівень — технікум, учили­ще, інші прирівняні до них вищі навчальні заклади;

      другий рівень — коледж, інші при­рівняні до нього вищі навчальні заклади;

      третій і четвертий рівні (залежно від наслідків акредитації) — інститут, кон­серваторія, академія, університет.

Вищі навчальні заклади здійснюють підготовку фахівців за такими освітньо- кваліфікаційними рівнями:

      молодший спеціаліст (забезпечують технікуми, училища, інші вищі навчальні заклади першого рівня акредитації);

      бакалавр (забезпечують коледжі, інші вищі навчальні заклади другого рівня акредитації);

      спеціаліст, магістр (забезпечують вищі навчальні заклади третього і четвер­того рівнів акредитації).

Навчання у вищих навчальних закла­дах здійснюється за такими формами (Закон України «Про освіту» ст.42):

      денна (очна);

      вечірня;

      заочна, дистанційна;

      екстернатна.

Тематика

заходів з профорієнтаційної роботи

І. Лекції, бесіди, виховні години:

- «Мій вільний час»;

- «Праця у школі і вдома»;

- «Моя улюблена професія»;

- «Твій життєвий шлях. З чого він починається?»;

- «Моє навчання в школі і вибір професії»;

- «Професії нашої області, району»;

- «Самооцінка та її значення у виборі професії», «Що я знаю про улюблену професію?»;

- «Як готуватися до майбутньої професії?»;

- «Сучасні перспективи розвитку професії»;

- «Здібності, їх місце в житті»;

- «Чи знаєш ти себе?»;

- «Кращий за професією»;

- «Як пізнати себе?»;

- «Перевір свої здібності»;

- «На порозі вибору»;

- «Мій вибір».

ІІ. Написання творів:

- «Ким я хочу бути, коли виросту?»;

- «Моє улюблене заняття на дозвіллі»;

- «Праця моїх батьків»;

- «Яку роботу я хотів би виконувати, ставши дорослим»;

- «Чому я хочу бути...?»;

- «Моя майбутня професія»;

- «Мої мрії про майбутнє»;

- «Які професії мене цікавлять і чому?»;

- «Як я уявляю свій робочий день через 10 років?»;

- «Які якості особистості треба виховати, щоб стати хорошим спеціалістом?».

ІІІ. Диспути, конкурси, вечори, круглі столи, присвячені «Дню професії»:

- «На порозі вибору»;

- «Чи знаєш ти себе?»;

- «Вибір професії і особисте щастя»;

- «Мій шлях в професію»;

- «Як знайти своє місце в житті»;

- «Яким я уявляю себе через 10 років»;

- «Конституція України про вибір професії»;

- «День відкритих дверей»;

- «Усвідомлений вибір професійного майбутнього».

ІV. Читацькі конференції:

- «Подорож у світ професій»;

- «Вибір професій – важливий життєвий крок».

V. Екскурсії на підприємства: ВАТ «Червона зірка», ВАТ «Гідросила», ВАТ «Птахокомбінат», ВАТ «Креатив», швейна фабрика «Зорянка».

VІ. Розвиваючі тренінгові заняття, рольові ігри:

«Сходинки до майбутнього»;

«Життєвий проект»;

«Стратегія успіху».

VІІ. Картотека професій:

- короткий опис масових професій.

VІІІ. Краєзнавча робота з профорієнтаційним напрямком.

ІХ. Тематичні виставки в шкільних бібліотеках, присвячені професійним святам.

Словник нових професій

Аерографник – розфарбовує господарські і декоративні вироби з порцеляни і фаянсу за допомогою аерографа, що розпилює фарбу під дією стиснутого повітря.

Аквізитор – страховий працівник, який займається складанням і поновленням договорів добровільного страхування, що достроково припинили свою дію.

Аналітик – проводить збір, систематизацію, інтерпретацію і аналіз кон'юнктурної інформації, складання оглядів і прогнозів в різних сферах трудової діяльності.

Андеррайтер – одна з найважливіший посад у страховому бізнесі. В обов’язки андеррайтера входять класифікація, описування, оцінювання, формування страхового портфеля.

Аудитор – перевіряє правильність складання балансу та аналізує фінансовий стан фірми, надає поради щодо правильної сплати податків.

Баєр – займається закупівлею за кордоном брендового одягу для модних магазинів.

Бізнес-тренер – організовує та здійснює навчання (тренінги) громадян з питань бізнесу.

Бренд-менеджер – менеджер, що займається просуванням певної торгової марки. Брендом називається всесвітньо відома торгова марка. Бренд-менеджер уважно стежить за змінами пристрастей покупців, причинами зниження рівня продажу того або іншого товару, тенденціями дизайну, технічними характеристиками.

Брокер – посередник при укладанні угод, аналізує ринок (товарів, послуг, цінних паперів), знаходить потенційних покупців і продавців, організовує їх взаємодію, сприяє проведенню переговорів.

Букмекер – той хто приймає грошові ставки на спортивні змагання.

Бухгалтер-експерт – проводить експертизу (дослідження) обліку основних коштів, товарно-матеріальних цінностей, витрат, реалізації, розрахунків з постачальниками і замовниками.

Валеолог – фахівець, що займається питаннями збереження здоров'я людини.

Гідраторник – працює на підприємствах м'ясомолочної промисловості, проводить технологічний процес гідратації – обробки водою і парою – масла і органічних речовин, що включають жири, які містяться в клітинах і тканинах тварин.

Гіпполог – вивчає анатомію та фізіологію коней; розробляє методики і рекомендації щодо розведення, утримання, годування, поліпшення екстер'єру (зовнішнього вигляду) і використання коней.

Гример – фахівець із гримування на кіностудіях, в організаціях телебачення та радіомовлення за ескізами, описами і зразками художника-гримера гримує персонажів із застосуванням пластичних деталей, виконанням нескладних ліпних скульптурних робіт (носи, підборіддя, вилиці).

Грумер – перукар і стиліст тварин. Працюють грумери як самостійно (приватними майстрами), так і в салонах для тварин.

Декларант – фахівець, який відстежує оформлення документації і рух вантажів на митниці.

Декоратор – фахівець з оздоблення, прикрашання будівель, приміщень.

Девелопер – спеціаліст з нерухомості (ріелтер).

Джоббер(англ. jobber – «комісіонер») – посередник на фондовій біржі, купує і продає акції за свій рахунок. Прибуток джоббера складається з курсової різниці акцій, що продаються.

Дилер – займається купівлею-продажем цінних паперів, валюти, товарів.

Дистриб’ютор – аналізує купівельну спроможність населення у своєму регіоні, рекламує та реалізовує товар.

Емалювальник – на підприємствах машинобудування і металообробки проводить миття, чищення, шпаклювання стальних, чавунних та інших металевих виробів, натирання їх шлікером (тістоподібна маса з тонкорозмолотих силікатних матеріалів).

Економка – працівник з ведення домашнього господарства та сімейного обслуговування.

Євродизайнер інтер’єра – дизайнер, займається обробкою житлових і офісних приміщень за європейськими стандартами якості.

Імпресаріо – організатор видовищних заходів, агент, що організовує гастролі артиста, діє від його імені.

Інтерв’юер – особа, яка проводить опитування, у тому числі для соціологічних досліджень.

Інкрустатор – інкрустує художні вироби з дерева цінними породами деревини, перламутром, янтарем, пластмасою і металом з нанесенням складних малюнків геометричного та рослинного орнаменту, пейзажів, мініатюрних сюжетів і фігурних композицій.

Інженер-резидент – фахівець інженерно-консультаційної фірми, відряджений для нагляду за здійсненням обумовленого контрактом об'єму інженерних послуг на місці реалізації проекту і для безпосередньої участі в роботах.

ІТ-спеціаліст – займається інформаційними технологіями, комп’ютерним забезпеченням.

Іміджмейкер – фахівець, що формує образ якої-небудь особи (явища, предмета) для здійснення емоційно-психологічного впливу в рекламних та інших цілях.

Маклер – помічник агента з нерухомості. Маклерами називають тих, хто знаходить клієнтів.

Маркетолог – в основі поняття лежить термін «ринок» (англ. market). Організовує та здійснює аналіз попиту та пропозицій (конкуренції) на ринку товарів та послуг.

Менеджер – фахівець з управління організацією, її структурними підрозділами, видами діяльності тощо.

Медіапланер – упорядковує рекламні ролики на телебаченні, досліджує, які програми і коли найчастіше дивиться цільова аудиторія, визначає період рекламної кампанії.

Мерчандайзер – спеціаліст з торгівлі; займається поставками товару однієї марки у роздрібну мережу.

Модератор – працює у компанії, яка займається маркетинговими дослідженнями.

Представник торговельний – представник фірми (підприємства) на певному ринку за узгодженою номенклатурою товарів.

Піар-технолог – фахівець зі зв’язків з громадськістю (Publik RelationsPR). Основне його завдання – досягнення взаємопорозуміння між компанією, в якій працює, та її клієнтами, партнерами, власними структурами всіх рівнів, журналістами, населенням тощо.

Прейсоєр – торговий представник, до обов’язків якого входить підтримування регулярних контактів як з існуючими, так і з потенційними клієнтами, оптовиками, магазинами у відведеному менеджером районі (регіоні, сегменті ринку тощо).

Рієлтер – агент з нерухомості. Він є посередником між продавцем та покупцем нерухомості, здійснює інформаційно-консультативне обслуговування клієнтів, аналізує та узгоджує їх інтереси, допомагає їм вибрати оптимальний варіант, є гарантом угоди від імені фірми.

Консьєрж – працівник, який виконує обов’язки чергового-наглядача житлового будинку чи під’їзду.

Копірайтер – складач рекламних текстів, слоганів, девізів.

Круп’є – працівник казино, який безпосередньо працює з його клієнтами, організовує та проводить з ними азартні ігри – рулетка, блекджек, покер та ін.

Сейлзменеджер – менеджер з продажу, відстежує попит на товари, що продаються, контролює операції, які здійснюють представники фірм з продажу, проводить пошук клієнтів – покупців (оптових або роздрібних фірм).

Сервісмейкер (клієнтмейкер) – створює атмосферу психологічного комфорту, престижності, щоб клієнт відчував максимум позитивних емоцій від відвідування фірми, спілкування з персоналом і укладення договору.

Сомельє – спеціаліст з вин. Може бути штатним працівником солідних ресторанів, магазинів вин. Сомельє зобов’язаний не лише знати вина і правила їх вживання, але й уміти добирати їх до смаку клієнтів.

Спічрайтер – спеціаліст з написання статей, виступів, доповідей.

Спеціаліст з медіапланування (з мас-медіа) – має справу із засобами масової інформації (журналами, телебаченням тощо). Повинен уміти підтримувати імідж організації.

Спеціаліст із захисту інформації – організовує захист комп’ютерних баз даних, систем від хакерів.

Стрічкарка – робітниця текстильного підприємства, яка обслуговує стрічкові машини всіх систем, а також штапельні машини, на яких виготовляє стрічку – напівфабрикат прядильного виробництва.

Супервайзер (англ. superviser – «той, що спостерігає», «контролюючий») - займається розробкою марш