Вт, 19.03.2024, 04:12

Шепетівський МНВК

Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Наше опитування
Яка професія Вас найбільш приваблює?
Всього відповідей: 136
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Вчителям

Пам’ятка

«З чого починається ефективний урок»

 

>       На помилках вчаться. Помилки навіть потрібні для навчального процесу. Діти не повинні боятися припуститися помилки.

>       Давайте дітям максимально виявити свою ініціативу. Вчіть учнів самостійно думати і працювати.

>       Творче ставлення до роботи й навчання - запорука ефективного уроку.

>       Не у всіх дітей вистачає терпіння та наполегливості поступово переходити від простого до складного. Не давайте учням зневіритись у своїх силах.

>       Якщо ваш голос виказує роздратування, розчарування та зневіру, діти запам’ятають саме ці емоції, а не мудрість, яку ви намагалися до них донести.

>       Кожен учень по-своєму сприймає матеріал. Зважайте на це.

>       Найкращий той діалог, у процесі якого діти відгукуються не на слова, а на думки.

>       Добрій пам’яті передує пильна увага.

>       Думки учня набагато продуктивніші за думки вчителя.

>       Чогось навчитись можна тільки практикою.

>       Повторювати вивчений матеріал потрібно з інтервалами. Так економічніше та ефективніше.

>       Створюйте проблемні ситуації на уроках. Там, де немає вибору, немає мислення.

>       Якщо дитина дивується - вона починає мислити. Нові ідеї - продукт творчої уяви.

>       Зацікавленість - найдужча мотивація до навчання.

>       Учіть дітей робити нотатки.

>       Запам’ятовування матеріалу часто-густо залежить від його вкладу. Про рівень учителя можна зробити висновок із того, як він уміє висловлюватися.

>       Є два основні мотиви, які формують поведінку людини: отримати винагороду й уникнути покарання. Застосовуйте ці мотиви на уроках.

>       Якщо вчитель стоїть, він більше привертає до себе увагу дітей.

>       Плануйте дискусії, диспути на уроці. Це посилює увагу дітей.

>       Учитель не повинен говорити без упину. Діти не встигають за його думками.

>       Про те наскільки цікавими є зміст уроку, робіть висновок не зі свого погляду, а з погляду учнів. Особливо ретельно готуйте початок уроку. Часто саме від нього залежить успіх усього заняття.

 

 

 

Підготовка майстра до занять

 

1.        Вивчення кваліфікаційної характеристики, навчального плану, програми виробничого навчання і спеціальних предметів.

2.        Вивчення нової педагогічної і технічної літератури, інформаційних матеріалів по професії.

3.        Вивчення передового досвіду колег з даної професії.

4.        Підготовка до початку занять навчальних майстерень, лабораторій, навчальних дільниць на підприємствах.

5.        Виготовлення зразків навчально-виробничих робіт.

6.        Розробка навчально-технічної документації.

 

 

 

На допомогу майстру виробничого навчання

 

Вступний інструктаж - обов'язковий елемент уроку виробничого навчання.

Основна мета вступного інструктажу - підготовка учнів до активного і свідомого виконання вправ і самостійних робіт на уроці, тобто розкрити їх зміст і мету, раціональні способи і засоби виконання.

Особливості проведення вступного інструктажу, при вивченні операцій:

Основа - пояснення і показ прийомів і способів виконання операцій, що вивчається; широке застосування документів письмового інструктування, перш за все інструкційних карток; забезпечення міцного початкового засвоєння прийомів і способів, що вивчаються всіма учнями; поєднання інструктажу з вправами на уроці при вивченні значної кількості різнорідних прийомів.

При навчанні учнів в умовах виробництва:

Основа - розкриття особливостей організації і технології виконання робіт у виробничих умовах; залучення до вступного інструктажу учнів, робітників-наставників.

Особлива увага приділяється показу передових високопродуктивних способів праці;

Широке використання виробничої технології і технологічної документації.

Поточне інструктування:

Поточне інструктування - діяльність майстра виробничого навчання по керівництву та управлінню навчально-виробничою діяльністю учнів у процесі виробничого навчання. Поточне інструктування проводиться в процесі обходів майстром робочих місць учнів.

 

 

Мета обходів майстром робочих місць учнів: перевірка організованості початку роботи, організації робочих місць, дотримання правил безпеки;

-                 перевірка правильності виконання прийомів і способів роботи;

перевірка правильності дотримання технологічних процесів виконання роботи;

-                 перевірка правильності користування навчально- технологічною документацією;

-                 контроль якості виконання навчально-виробничих робіт;

прийом та оцінка навчально-виробничих робіт.

Заключний інструктаж:

Заключний інструктаж - структурний елемент уроку виробничого навчання.

Основна мета заключного інструктажу - підведення підсумків уроку.

 

 

 

 

План - пам'ятка спостереження і аналізу прийомів і способів проведення заняття для майстра:

7.          організація і методика актуалізації знань учнів при проведенні вступного інструктажу;

8.          методика і організація показу прийомів і способів виконання навчально-виробничих робіт;

9.          використання інструктивно-технологічної документації на уроці майстрами і учнями;

10.      методика і організація індивідуального і колективного поточного інструктажу;

11.      методичні прийоми розвитку самостійності учнів у виконанні завдання уроку;

12.      особливості керівництва групою при бригадній організації виробничого навчання;

13.      способи вирішення виховних завдань;

14.      ознайомлення учнів з передовими високопродуктивними прийомами й способами праці.

 

 

 

 

Майстру практичного водіння автомобіля (порядок проведення заняття з водіння)

І. Вступна частина заняття.

На початку заняття майстер повинен перевірити наявність в слухача документа, який засвідчує його вік та картка обліку занять з водіння, оглянути одяг та взуття слухача з метою визначення придатності їх до заняття; оголосити номер і назву вправи, яка буде відпрацьовуватись, мету, завдання та тривалість заняття.

П. Основна частина заняття.

Заняття використовується для відпрацювання навчальних завдань, передбачених для даної вправи програмової підготовки водіїв. Заняття з водіння можуть проводитись на автотренажерах, автодромах та на погоджених з ДАІ маршрутах в населених пунктах і поза ними.

III. Заключна частина заняття.   

Починається з виконання слухачем контрольного завдання, яке повинне включати всі або більшість завдань вправи, яка відпрацьовується.

За п'ять хвилин до кінця уроку навчальний автомобіль повинен бути поставлений на майданчик.

Майстер докладно аналізує допущені слухачем помилки, підкреслює його позитивні дії, аналізує причини допущених помилок і вказує, як не допустити їх надалі, оголошує оцінку, записує її та тривалість уроку в картку обліку водіння, розписується в ній сам і дає розписатись в картці і подорожньому листі слухачу. Після цього дає завдання на самостійну підготовку, уточнює дату і місце чергового заняття. Після виконання КО чи ЩТО майстер також робить відповідні записи в картці обліку водіння і в подорожньому листі.

Після закінчення навчального дня майстер повинен зробити записи в журналі обліку занять в розділі "Облік практичного водіння".