Чт, 19.05.2022, 05:19

Шепетівський МНВК

Календар
«  Травень 2022  »
НдПнВтСрЧтПтСб
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Наше опитування
Яка професія Вас найбільш приваблює?
Total of answers: 135
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Сторінка психолога

 

ПСИХОЛОГІНЧІ ПОРАДИ БАТЬКАМ

8 порад батькам щодо виховання дітей 

 


 

 

Якщо Ви сумніваєтеся у виборі правильного шляху, і Вам потрібні слушні підказки щодо подолання труднощів, що виникають в результаті виховання дітей, то ми зібрали для Вас найкращі поради фахівців. Отже:

1. "Такий же, як всі". Не слід балувати дитину, тільки тому, що вона найменша у сім'ї, так як вона може відчути своє особливе привілейоване становище. Намагайтеся уникати виразів типу: "Ти ще маленький!", "Підростеш - дізнаєшся", такими словами Ви вказуєте на існуючу нерівність у вашому тісному колі. Важливо, щоб дитина відчувала свою рівність в сім'ї.

2. Не створюйте дитині особливого становища: кращий шматок, гарніший одяг, перше місце. Це сприяє розвитку егоїзму.

3. Умійте відмовляти своєму чаду впевнено і безкомпромісно, якщо його запити не відповідають сімейним цінностям або порушують комфорт дорослих.

4. Вчіть повазі до старших, враховуючи їх інтереси та побажання.

5. Вислуховуйте думку дитини з потрібних питань, дозволяйте їй бути присутньою і брати участь в сімейних справах.

6. Закріпіть певні обов'язки за дитиною і уважно стежте за їх виконанням.

7. Виховуйте повагу до старшого покоління. Розповідайте, як треба дбати про дідусів і бабусь, при цьому необхідно давати чіткі доручення ("Дізнайся, як почуває себе бабуся", "Пограй тихесенько, а мама відпочине" і т.д.)

8. Вчіть спілкуватися з дітьми, бути доброзичливими до оточуючих людей; вчіть давати іграшки іншим діткам, ділитися з іншими.
 

Між підлітком і батьками в кризовий для них період:

1.Уважно вислухайте підлітка. Прагніть до того, щоб він зрозумів,  що він вам не байдужий і ви готові його прийняти;

   не перебивайте, ставтеся до його проблеми серйозно.

2. Запропонуйте свою підтримку та допомогу. Спробуйте переконати його, що даний стан( проблеми) тимчасовий і швидко мине. Виявіть співчуття й покажіть, що ви поділяєте і розумієте його почуття.

3. Поцікавтеся, що зараз найбільше турбує підлітка.

4. Упевнено спілкуйтеся з підлітком. Саме це допоможе йому повірити у свої сили. Головне правило роботи з дітьми – не нашкодити.

5. У спілкуванні з підлітком використовуйте слова, речення, які сприятимуть розвитку контакту: розумію, звичайно, відчуваю, хочу допомогти.

6. У розмові з підлітком дайте йому зрозуміти, що він потрібен іншим і унікальний як особистість. Кожна людина, незалежно від віку прагне дати позитивну оцінку своїй поведінці, потребує похвали.

7. Недооцінка дитини гірша, ніж переоцінка. Надихайте підлітка на високу самооцінку.      Вмійте слухати, довіряти і викликати довіру в нього.

8. Звертайтеся по допомогу, консультацію до спеціаліста, якщо вас щось насторожило в поведінці підлітка.

 

Поради батькам, які прагнуть розвивати здібності своїх дітей:

  • Не стримувати розкриття потенціальних можливостей психіки;
  • Уникати однобокості в навчанні та вихованні;
  • Не позбавляти дитини ігор, забав, казок, створювати умови для виходу дитячої енергії, рухливості, емоційності;
  • Допомагайте дитині в задоволенні основних людських потреб (почуття безпеки, кохання, повага до оточуючих), оскільки людина, енергія якої пригнічена загальними проблемами, найменше спроможна досягти висот самовираження;
  • Залишайте дитину на самоті й дозволяйте займатися своїми справами. Пам'ятайте: "Якщо ви хочете своїй дитині добра, навчіть її обходитися без вас"
  • Підтримуйте здібності дитини до творчості й виявляйте співчуття до невдач. Уникайте незадовільної оцінки творчих спроб дитини;
  • Будьте терплячими до ідей, поважайте допитливість, запитання дитини. Відповідайте на всі запитання, навіть якщо вони, на ваш погляд, виходять за рамки дозволеного;
  • Навчати слід не того, що може сама дитина, а того, що вона опановує за допомогою дорослого.

http://chergym.org.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=148:2012-10-08-12-59-07&catid=38:2012-10-23-22-08-44&Itemid=128